Privacy issues
Als gevolg van de nieuwe wet, de AVG of ook wel de GDPR, uit de koker van de EU met betrekking tot de privacy, hier een beschrijving wat dit inhoudt voor het forum.

Volgens de nieuwe wet moet u een email van ons krijgen maar dan moet u eerst een registratie hebben en dat is op dit moment nog niet het geval en dus onmogelijk. Vandaar dat we dit publiceren op het forum zelf, dan kan iedereen het lezen. In ieder geval, als u zich registreert gaat u er automatisch mee akkoord dat enkele gegevens van u opgeslagen worden in onze database. Dat is onvermijdelijk, de forumsoftware werkt nu eenmaal met een database, en zelfs was het géén database, dan nog zou het ergens opgeslagen worden. 

Wat houden wij van u bij?
#1 Username #2 Email adres #3 IP adres #4 Profiles #5 Posts #6 PM's #7 Avatars #8 Persoonlijk notepad.
Er zijn allerlei gegevens die u kunt invullen in uw Profile. Bedenk dat u dat op eigen initiatief doet en bedenk dus daarbij wat u voor anderen zichtbaar wilt maken. 

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?
Dat hangt er vanaf wat u deelt. Bijvoorbeeld uw Usernaam, Posts en Avatar kunnen allemaal publiek gezien worden. Uw profiel kan alleen gezien worden door mensen die meer dan 5 posts gedaan hebben. E-mail adres en IP-adres kunnen alleen door de beheerder gezien worden. PM's kunnen alleen door uzelf gezien worden en degene aan wie u ze stuurt. Notepad kan alleen door uzelf gezien worden. 
Als u bijvoorbeeld uw geboortedatum deelt, dan kan deze ook gezien worden door de andere leden van het forum. 

Waar wordt de data opgeslagen?
Alle data, inclusief alle posts, worden opgeslagen in een database op de server van onze provider. Ook onze provider moet voldoen aan de wet en heeft zijn service dan ook veilig ingericht. 

Zal dit forum iets doen met uw informatie?
Nee, uw data, c.q. de data in de database, zal niet gedeeld worden met welke partij dan ook. In het algemeen kijken wij soms naar statistische gegevens omtrent het forum bezoek teneinde hier een beeld van te krijgen en eventueel dingen te kunnen verbeteren aan het forum. 

Wat kan ik zelf doen om mijn gegevens te beschermen?
Natuurlijk kunt u ook een aantal dingen doen om de zaken die u deelt op het forum te beschermen. 
  1. Gebruik nooit uw echte naam op het forum.
  2. Deel nooit uw exacte locatie op het forum. 
  3. Deel nooit uw e-mail.
  4. Zet geen persoonlijke foto als avatar.
  5. Zet niets in uw profiel waar u niet blij mee zou zijn als andere het zouden zien. 
  6. Verwijder na lezen uw Prive Messages.
  7. Post niets waar u mogelijk later spijt van zou kunnen krijgen. Denk altijd even na voordat u op de "verzendknop" drukt. 
Kan ik mijn account deleten en vergeten worden? 
Als u zich registreert dan accepteert u dat datgene wat u deelt op het forum een onderdeel wordt van een groter geheel, bijvoorbeeld van een uitgebreide discussie over psoriasis of over een behandeling. Uw account kan verwijderd worden zonder veel problemen. Het verwijderen van uw posts kan alleen in uiterste nood en met een goede motivatie. De beheerder zal dan samen met u nagaan wélke posts er verwijderd moeten worden. Een discussie op een forum is een lopend verhaal van vraag, antwoord en meningen. Als daar onderdelen in zo'n discussie tussenuit gehaald worden, dan kan het zijn dat de kern van de discussie of de resultaten ervan ernstig verminkt raken, wat de andere leden van het forum kan benadelen. Deze intenties zullen meegenomen worden bij het verwijderen van posts. (Vandaar ook onze regel: behandel iedereen op het forum met respect voor de persoon en zijn/haar mening).

Waar kan ik meer informatie vinden?
Door in uw browser (zoekmachine) in te tikken AVG of GDPR (General Data Protection Regulation) kunt u meer informatie vinden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)